Pages

✿~ Kita sedang membuka KEAIBAN sahabat kita, bagi kita tidak mengapa..sedangkan itu AMARAN ALLAH..
✿~ Kita sedang MEMFITNAH seorang hamba Allah, bagi kita tiada siapa yang mengetahui kebenarannya..sedangkan kita tidak peka bahawa kita dalam PEMERHATIAN ALLAH..
✿~ Kita sedang melepaskan TANGGUNGJAWAB kita terhadap orang lain, bagi kita tidak kisah, kita ada kuasa..tapi kita tidak sedar, jalan yang sedang kita tuju adalah jalan menuju AZAB ALLAH..

p/s : Pergunakanlah LISAN dengan sebaik-baiknya..jangan sampai ada HATI-HATI INSAN yang terluka oleh UCAPAN kita, jangan sampai ada hati yang menderita akibat PERKATAAN kita..

Thursday, April 5, 2012

Kebetulan Ini Amat Menguji Diri

Sepertinya ada sesuatu tetapi aku sendiri tidak pasti
Sepertinya ada satu harapan tetapi terasa kekaburannya
Kebetulan apakah ini?ia datang sangat dekat pada aku
Sesuatu yang pernah aku dambakan sebelum ini
Kini mejelma diluar jangkaan aku..buatkan aku keliru sekali..

Kebetulan ini bagaikan rahmat setitis salju menitis di hati
Tatkala ia mencair ia membasahi rimba hati yang k0ntang
Mengairi kembali k0lam hati yang kering dan ladang rasa ini kembali ranum..

Maha Suci Mu Ya Tuhanku mengurniakan perasaan pada insan kerdil ini
Terbitnya berbagai rasa dijiwa ini buat hati bagaikan dipalu k0mpangnya
Rentaknya buat hati terasa amat berdebar menantikan kebetulan yang seterusnya..

Betapa hatiku teringin merungkainya jawapan di setiap sebalik kebetulan ini
Namun tidak mahu aku meneka bimbang nanti tersalah tafsiran
Biarlah masa menentukan segalanya..

Ya Tuhan..ingin rasanya aku menaruh harapan pada kali ini
Tetapi aku masih tak punya keyakinan pada kebetulan yang amat meguji ini
Izinkah aku untuk bersandar pada Mu Ya Tuhanku
Untuk aku meraih petunjuk suci Mu Ya Tuhanku...


-Aku didikasikan juga buat si kam00 m0ga kam00 memahami kehendak hati ini -
(sejak bila aku menjiwang sangat laks nie..terasa mcm nak sagat muka sendiri jer da kat tar )

-Nukilan Rasa Saat Diri Tersentuh -

No comments:

Post a Comment