Pages

✿~ Kita sedang membuka KEAIBAN sahabat kita, bagi kita tidak mengapa..sedangkan itu AMARAN ALLAH..
✿~ Kita sedang MEMFITNAH seorang hamba Allah, bagi kita tiada siapa yang mengetahui kebenarannya..sedangkan kita tidak peka bahawa kita dalam PEMERHATIAN ALLAH..
✿~ Kita sedang melepaskan TANGGUNGJAWAB kita terhadap orang lain, bagi kita tidak kisah, kita ada kuasa..tapi kita tidak sedar, jalan yang sedang kita tuju adalah jalan menuju AZAB ALLAH..

p/s : Pergunakanlah LISAN dengan sebaik-baiknya..jangan sampai ada HATI-HATI INSAN yang terluka oleh UCAPAN kita, jangan sampai ada hati yang menderita akibat PERKATAAN kita..

Friday, April 6, 2012

Jangan Bunuh Kepercayaan Itu...

liuk lentuk tarian cinta kasih
bermelodikan belaian mesra manja...
membuat aku terpana seketika
meniti gelombang kasih yang penuh indah
janji yang kau berikan... ..
kepercayaan ku pertaruhkan...

detik demi detik tanah cinta kita semai..
mengukir indah setiap kenangan bersama di hujung denai...
aku leka dalam pelukkanmu..
aku tersenyum bila engkau melafazkan " aku cinta padamu"
dan kita mengungkapkan kata - kata janji setia...
untuk hidup bersama selamanya... .

musim berganti musim
denai ini menyaksikan jiwa yang lara... .
penantian demi penantian yang tiada penghujungnya...
namun aku masih setia..
menanti dirimu di setiap hujung senja...

namun kini,

penantian, kesetiaan dan kepercayaan itu punah
bila melihat engkau bersama yang lain...
engkau bunuh kepercayaanku padamu..
engkau bakar kesetiaanku... .
engkau robek hatiku...
engkau hancurkan jiwaku... .

apa lagi yang tinggal dalam diriku ?
bilamana engkau bunuh rasa cinta dan kepercayaan itu... .
untuk apa janji yang di metri
andai engkau jua yang tega memungkiri... .
untuk apa engkau meyakini aku untuk meletak kepercayaan itu
andainya engkau rapuh dalam tuntutan nafsu...

bagaimana aku harus berdiri kembali
sedangkan semuanya engkau telah bawa pergi... .

kini aku kembali ke denai ini..
berseorangan dan belajar bertatih kembali..
menyusuri setiap kenangan yang dilalui... .dan
aku kira engkau bahagia tika ini
dengan insan yang kau sanjungi... .
tapi ternyata salah dugaanku
bila dengar khabarmu yang pilu... .

kini melodi penyesalanmu ku dengari
dan kau cuba ubati lukamu sendiri
cinta dan pengorbananmu menjadi debu
di persenda kasihmu... .

Kuasa Allah mengatasi segalanya...
kini pasti kau sudah rasai
kepedihan hati yang selama ini kutanggungi
walaupun tidaksedikit pun aku meminta
kau di balas sebegitu rupa... .

denai ini bertukar warna ceria
dari bertatih, aku berjalan semula
dari jauh ku pohon pada yangMaha Esa
di saat aku hilang cinta pada hambamu...
tapi kau berikan kasihmu padaku yang tiada taranya... .
padamu ku pohon agar wujudkanlah kepercayaan itu semula..
di hati ini... .dan letakkan pada jiwa anak adam yang setia cintanya... ..

No comments:

Post a Comment