Pages

✿~ Kita sedang membuka KEAIBAN sahabat kita, bagi kita tidak mengapa..sedangkan itu AMARAN ALLAH..
✿~ Kita sedang MEMFITNAH seorang hamba Allah, bagi kita tiada siapa yang mengetahui kebenarannya..sedangkan kita tidak peka bahawa kita dalam PEMERHATIAN ALLAH..
✿~ Kita sedang melepaskan TANGGUNGJAWAB kita terhadap orang lain, bagi kita tidak kisah, kita ada kuasa..tapi kita tidak sedar, jalan yang sedang kita tuju adalah jalan menuju AZAB ALLAH..

p/s : Pergunakanlah LISAN dengan sebaik-baiknya..jangan sampai ada HATI-HATI INSAN yang terluka oleh UCAPAN kita, jangan sampai ada hati yang menderita akibat PERKATAAN kita..

Friday, April 6, 2012

Izinkanlah Aku Untuk Tetap Menanti

Dari sep0t0ng kata yang telah dititipkan untuk aku,cukup ringkas walaup0n agak payah difahami akhirnya aku per0lehi satu keyakinan untuk terus berdiri pada harapan yang panjang ini..Harapan yang secara jujur sentiasa megheret aku ke ruang teka teki yang bersilang tetapi aku tak pernah mendesak keadaan untuk memberi jawapan dalam waktu yang singkat ini..Seperti pada sekian waktu yang lalu yang pernah aku lalui dan lepasi..biarlah segala pers0alan terlerai dengan sendirinya..

Benarlah kata pepatah bagaikan pungguk rindukan bulan..begitu jugalah lamanya menunggu..Menunggu adalah perkara yang paling rumit dalam liku perjalanan kehidupan setiap manusia..Sementara menunggu terlalu banyak ujian untuk berpaling..g0daan untuk menyimpang malah d0r0ngan untuk menghindar..Kenapa??sedangkan menunggu itu secara keseluruhannya telah diputuskan 0leh diri sendiri tanpa desakan sesiapa walaup0n sering kali secara rela sahaja dan bukan kemahuan sebenar..Apakah kerana hati itu sering kali berb0lak balik pada dasarnya dan mudah pula untuk berubah??Tidak sama sekali!!Kebanyakkan daripada kita akhirnya akan berputus asa dari menunggu..bukan kerana hati itu berubah isinya tetapi apabila penantian itu telah lama dan tiada petanda baru untuk meraka bagi mendapatkan satu jawapan yang pasti..begitu jua aku..Aku juga terlalu lelah..Ya..mungkin..

Begitulah lumrahnya..kita cenderung mengelak daripada hampa dan kecundang kerana semua 0rang tahu luka itu pedih..Sering kali fikiran akan menghala ke arah jalan penamat agar penantianitu cepat berakhir..tetapi jalan penamat yang di pilih kadang kala bukan laluan yang terbaik keran mungkin ia juga bakal menjadi satu lagi pintu untuk sebuah penantian yang panjang..

Hidup semestinya begini kerana setiap waktu untuk menunggu adalah usia dan masa yang paling berharga dalam hayat kita..Aku tidak pernah menyalahkan sesiapa sekiranya nanti ada yang berubah hala kelak..Aku Cuma ingin meninggalkan pers0alan untuk renungan..apakah kita benar benar yakin semua pilihan itu adalah yang paling tepat berdasarkan gerak hati sendiri tanpa adanya pert0l0ngan dari Tuhan??
Jika kalian semua yakin dan percaya pada keputusan Nya..aku juga begitu..Maka izinkanlah aku terus berdiri pada garisan penantian ini..Izinkanlah..

No comments:

Post a Comment